Wie jarig is trakteert…………………

Al vanaf het begin van onze wijkgemeente hebben we binnen de Goede Herderkerk het Verjaardagfonds. Op je verjaardag of rond die datum komt iemand van de kerk langs om je te feliciteren. Je krijgt een leuke kaart als attentie en een envelopje. Uit dankbaarheid (aan God) voor nog een jaar erbij is het mogelijk om de kerk een gift te geven in het envelopje. Het envelopje kan direct aan de bezorg(st)er mee terug worden gegeven maar u mag het ook later in de kerk afgeven.

Waarom is er een Verjaardagsfonds?

Op de vraag om iets aan de kerk te geven wanneer je zelf jarig bent wordt nog wel eens vreemd gereageerd. Het verband tussen dankbaarheid voor een nieuw levensjaar en een gift voor de kerk wordt niet meer gelegd. Aan de andere kant zijn er trouwe kerkleden die er vanzelfsprekend aan meedoen. Ook de ‘lopers’ – de mensen die de verjaardagskaarten bezorgen – begrijpen precies waar ze mee bezig zijn.

Het Verjaardagsfonds Goede Herderkerk vormt met een jaarlijkse opbrengst van ruim 3.000,-- euro al vele jaren een vaste financiële basis onder het wijkfonds van onze wijk. Vele praktische zaken worden hieruit betaald, zoals onderhoud van het kerkgebouw, het orgel en de tuin, maar ook reparatie en vervanging van apparatuur.

Ik heb geen contant geld in huis, kan ik op een andere manier bijdragen?

Als u geen contant geld in huis heeft, dan kan u uw bijdrage ook overmaken op bankrekening
NL98 RABO 0355488256 t.n.v. Wijkgemeente Goede Herderkerk Ridderkerk o.v.v. Verjaardagsfonds. Voor gebruikers van de Givt-app is het vanaf 1 januari 2021 ook mogelijk om via deze app een bijdrage aan het verjaardagsfonds te doen. Op het briefje bij de felicitatie staat een QR-code en door die te scannen wordt uw bijdrage verwerkt. Voor de zekerheid staat de QR-code ook onderaan dit bericht.

Hoe kan ik deelnemen aan het Verjaardagsfonds?

U hoeft helemaal niets te doen om deel te nemen. Als u bent ingeschreven bij de Wijkgemeente Goede Herderkerk, dan komt er op of rond uw verjaardag een van de lopers langs met de felicitatie van uw kerk

En als ik niet met het Verjaardagsfonds mee wil doen?

Natuurlijk is het mogelijk om aan ons door te geven als u niet benaderd wilt worden voor het verjaardagsfonds. Dat kan eenvoudig door het formulier dat op de achterzijde van de felicitatie staat in te vullen en in het bruine envelopje aan de loper mee terug te geven. Ook kunt u het envelopje inleveren in de kerk of in de brievenbus aan de Seringenstraat 1 stoppen. Via onze website www.ghkridderkerk.nl is het ook mogelijk om bij “contact” een bericht achter te laten onder vermelding van uw naam en adres en bij voorkeur ook een telefoonnummer voor het geval er nog vragen zijn.

Via de onderstaande QR-code kunt u uw gift voor het Verjaardagsfonds direct geven.

Namens het wijkfonds van de Goede Herderkerk, iedereen bij voorbaat hartelijk dank.

Givt2