De koster(es) van een gemeente zorgt er als goed gastheer/vrouw voor dat de kerk in gereedheid is gebracht voor de zondagse erediensten en ziet toe op een ordelijk verloop daarvan. Na een periode van vele jaren waarin wij een eigen kosteres hadden, zijn wij eind 2021 gestart met een team van 12 vrijwilligers die gezamenlijk deze rol voor de eredienst vervullen. Wij hebben er bewust voor gekozen het de titel gastvrouw en gastheer te geven, omdat wij hiermee willen uitstralen dat wij een open gemeente zijn waarin iedereen welkom is.

Onze gastheren en gastvrouwen zijn uw aanspreekpunt tijdens de dienst en zij kunnen u wegwijs maken in de gebruiken van onze wijk tijdens de dienst of in contact brengen met een kerkenraadslid. U herkent de gastheren en gastvrouwen aan de batch op hun revers.

Ook bij bijzondere diensten zoals rouw- en trouwdiensten spelen de gastheren en gastvrouwen een belangrijke rol en zelfs voor doordeweekse activiteiten in de kerk is er en team beschikbaar als dat nodig is. Dit wordt voor u geregeld als u een zaal huurt.

Voor het schoonmaken en onderhoud van de kerk zijn weer andere teams beschikbaar. Op deze wijze is het beheer van onze kerk bij onze eigen Team Kerkbeheer in goede handen.

Als u contact op wilt nemen met het team van gastheren en -vrouwen kan dat via:

e-mail: kosters@ghkridderkerk.nl

Als u één van de kerkzalen wilt huren, dan verwijzen wij naar de rubriek Verhuur Kerkruimtes, elders op deze website.