Goede Herderkerk
Ridderkerk

Alpha-cursus

De Alpha-cursus is een kennismakingscursus over het christelijk geloof van 10 avonden, die om 19.00 uur met een maaltijd beginnen, en halverwege de cursus een weekend van vrijdagavond 19.00 uur tot zaterdagavond 19.00 uur. Deze cursus is bedoeld voor mensen die meer willen weten over het christelijk geloof, mensen die pas christen zijn geworden, maar ook voor mensen die hun geloof nog eens vanaf het begin willen doordenken.

De cursus is in Nederland al vele keren gehouden. De deelnemers vonden, dat de cursus een verdieping geeft in de relatie met elkaar en ook in je persoonlijke geloof: Je bent meer met de bijbel bezig, gaat bidden voor dingen waarvoor je dat niet gewend was, en wordt opener en vrijmoediger in het praten over je geloof. De cursus veronderstelt geen voorkennis.

Onderwerpen

• Wie is Jezus?

• Waarom stierf Hij aan het kruis?

• Hoe kan ik zeker zijn van mijn geloof?

• De bijbel lezen, waarom en hoe?

• Bidden, waarom en hoe?

• De Heilige Geest

• Hoe kan ik het kwade weerstaan?

• Hoe leidt God ons?

• Waarom en hoe moeten we het anderen vertellen?

• Geneest God ook vandaag nog?

• Heeft het lijden zin?

• Hoe zit het met de kerk?

Programma en kosten

De avonden zien er ongeveer als volgt uit:

• 19.00 uur: Maaltijd

• 20.00 uur: Opening, zingen en inleiding

• 20.30 uur: Koffie en bespreking

• 22.00 uur: Gebed

Voor het weekend wordt een bijdrage van de deelnemers gevraagd. Het bedrag is nog niet bekend.

We hopen in januari 2017 een Alpha-cursus te starten, in samenwerking met de Maranathakerk (met Sandra Wittekoek), de eerste avond is op 18 januari 2017 in de zaal boven de Kandelaar (Sint Jorisstraat). Contactpersoon:

Peter Dijkshoorn (06-30788005) peterdijkshoorn@outlook.com

Als onderdeel van de PKN heeft de wijkgemeente De Goede Herderkerk de ANBI-status.
Hierdoor zijn giften, legaten en andere bijdragen aan de kerk aftrekbaar voor de Belastingdienst, mits aantoonbaar volgens de eisen van de belastingwetgeving.
U kunt uw jaarlijkse gift door middel van een 5-jarig contract omzetten in een periodieke schenking.
Hiermee verhoogt u de fiscale aftrekmogelijkheden van uw gift.
Meer informatie hierover kunt u vinden op de website of bij één van de kerkrentmeesters.

Voor de gegevens m.b.t. de ANBI status van de wijkgemeente Goede Herderkerk verwijzen wij u naar www.hervormdegemeenteridderkerk.nl/

Ontwerp en realisatie © Howeco